/Files/images/атестац.jpg

Перспективний план

підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників Степанівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів на 2015-2020 р.р.

Нормативно-правове забезпечення атестації педагогічних працівників

Переважна більшість запитань, які виникають у процесі атестації, урегульовано чинним Типо­вим положенням про атестацію педагогічних працівників України,затвердженим наказом Мі­ністерства освіти і науки України від 06.10.2010р. № 930 "Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників”, зареєстрова­ним у Міністерстві юстиції України 14.10.2010 р. за № 1255/18550 (зі змінами, далі — Типове поло­ження).

Однак питання проведення атестації педа­гогів загальноосвітніх навчальних закладів регулю­ють ще й інші нормативно-правові акти.
Кодекс законів про працю України (ст. 40,41,96).

Закони України:

"Про освіту” (ст. 54-58);
"Про загальну середню освіту” (ст. 24,26,27,41,48).
"Про дошкільну освіту” (ст. 19,20,21,25,26,29,30,32)

Постанови Кабінету Міністрів України:

  • від 21.08.2019 №800 "Про деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників"
  • від 14.06.2000 р. №963 "Про затвердження пере­ліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників”;
  • від 14.06.2000 р. №963 "Про затвердження пере­ліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників”;
  • від 26.04.2003 р. №632 "Про реалізацію статті 54 Закону України «Про освіту» та статті 48 Закону України «Про вищу освіту»”;
  • від 27.08.2010 р. №787 "Про затвердження пере­ліку спеціальностей, за якими здійснюється під­готовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційними рівнями спеціаліста і магістра”;
  • від 20.06.2007р. №839 "Про затвердження пе­реліку спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста".

Накази МОН (МОНмолодьспорту) України:

• Наказ Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 р. № 930 "Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних праців­ників”;

•Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20.12.2011 р. № 1473 "Про за­твердження Змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників”;

• Наказ Міністерства освіти і науки від 08.08.2013р. №1135 "Про затвердження змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників”

• Наказ Міністерства освіти і науки України від 26.09.2005р. №557 "Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних роз­рядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ”:

• Наказ Міністерства освіти України від 15.04.1993 р. № 102 "Про затвердження Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти”;

• Наказ Міністерства освіти і науки України від 09.03.2011 р. №216 "Про делегування повнова­жень щодо атестації педагогічних працівників”;

• Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 26.01.2012р. №69 "Про створення авторських творчих майстерень учителів на базі інститутів післядипломної педагогічної освіти”

Листи МОН (МОНмолодьспорту) України:

від 04.03.2020 №1/9-141 "Щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти"

• від 10.09.2013 р. № 1/9-617 "Про застосування Типового положення про атестацію педагогічних працівників"

• від 25.10.2012 р. № 1/9-779 "Щодо атестації пе­дагогічних працівників”;

• від 23.09.2011 р. № 1/9-727 "Про застосування деяких норм Типового положення про атестацію педагогічних працівників”

;• від 06.01.2011 р. № 1 /9-6 "Про застосування Ти­пового положення про атестацію педагогічних працівників”;

• від 20.01.2011 р. № 1/9-34 "Про атестацію пра­цівників психологічної служби системи освіти”;

• від 26.01.2011 р. № 1/9-44 "Про застосування деяких норм Типового положення про атестацію педагогічних працівників”;

• від 22.02.2011 р. № 1/9-118 "Про застосування деяких норм Типового положення про атестацію педагогічних працівників”.

Особливості атестації педагогічних працівників у 2019/2020 навчальному році

Атестація педагогічних працівників у 2019/2020 навчальному році проходитиме відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 №930 “Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників” (із змінами і доповненнями, внесеними згідно з наказами Міністерства освіти і науки України від 20.12.2011 № 1473 та від 08.08.2013 № 1135).

У зв’язку із введенням в дію нового Закону України “Про освіту” надаємо роз’яснення щодо застосування окремих статей цього Закону стосовно організації та проведення атестації педагогічних працівників.

Зокрема, стаття 50 Закону України “Про освіту” визначає атестацію педагогічних працівників як систему заходів, спрямованих на всебічне та комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників.

Відповідно до пункту 3 цієї статті за результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України (постанова КМУ від 23 грудня 2015 року №1109 “Про затвердження переліку кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників та порядку їх присвоєння”).

Педагогічний працівник визнається таким, що відповідає займаній посаді, якщо:

- має освіту, яка відповідає вимогам, визначеним нормативно-правовим актам у галузі освіти;

- виконує посадові обов’язки у повному обсязі;

- пройшов підвищення кваліфікації.

Відповідно до зазначеної вище постанови, за підсумками атестації (пункт 6) педагогічним працівникам з освітнім ступенем магістра, присвоюються кваліфікаційні категорії (пункт 2) та педагогічні звання (пункт 3).

Цією постановою (пункт 5) кваліфікаційна категорія присвоюється у разі призначення на посаду педагогічного працівника, на якій передбачено її присвоєння:

- особі, яка вперше призначається на таку посаду, - “спеціаліст”;

- особі, яка має науковий ступінь, - “спеціаліст вищої категорії”.

Звертаємо увагу, що відповідно до пункту 2 підпункту 2) розділу XV. “Прикінцеві та перехідні положення” в останній чинній редакції від 16 січня 2016 року Закону України “Про вищу освіту”, вища освіта за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста (повна вища освіта) після набрання чинності цим Законом прирівнюється до вищої освіти ступеня магістра.

Таким чином, особам, які здобули вищу освіту на початковому (“молодший бакалавр”, “молодший спеціаліст”) та першому (“бакалавр”) рівнях вищої освіти за підсумками атестації встановлюються тарифні розряди.

Вимоги щодо виконання посадових обов’язків педагогічних працівників визначаються Конституцією України, Законом України “Про освіту” (стаття 54 пункт 2) Коексом законів про працю України, спеціальними законами, колективним і трудовим договорами, установчими документами закладу освіти.

У 2019/2020 навчальному році при атестації педагогічних працівників до уваги братимуться:

-курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти та інші види підвищення кваліфікації, що відповідають вимогам спеціальних законів;

-довгострокове підвищення кваліфікації та короткострокове підвищення кваліфікації (семінари, майстер-класи, семінари-практикуми, семінари-тренінги, авторські школи, тренінги, вебінари, “круглі столи” тощо), стажування педагогічних працівників професійних та професійно-технічних закладів освіти відповідно до наказу МОН України від 30 квітня 2014 року № 535;

-довгострокове підвищення кваліфікації та короткострокове підвищення кваліфікації (семінари, майстер-класи, семінари-практикуми, семінари-тренінги, авторські школи, тренінги, вебінари, “круглі столи” тощо), стажування педагогічних працівників закладів передвищої та вищої освіти відповідно до наказу Міністерства освіти і науки,молоді та спорту України від 24.01.2013 № 48.

Разом з тим, стаття 59 (пункт 2) Закону України “Про освіту” визначає види та форми підвищення кваліфікації педагогічних працівників, а саме: навчання за освітньою програмою, стажування, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, семінарах-тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо у інституційній, дуальній, на робочому місці (на виробництві) формах.

Педагогічні працівники мають право підвищувати кваліфікацію у закладах освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою, або в інших суб’єктів освітньої діяльності, фізичних та юридичних осіб.

Результати підвищення кваліфікації педагогічного працівника у таких суб’єктів визнаються окремим рішенням педагогічної ради.

Вид, форму та суб’єкта підвищення кваліфікації обирає педагогічний працівник.

Порядок підвищення кваліфікації педагогічних працівників, включаючи порядок оплати, умови і порядок визнання результатів підвищення кваліфікації затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Починаючи з 2018 року при плануванні підвищення кваліфікації педагогічних працівників необхідно враховувати вимоги статті 59 Закону України “Про освіту”, зокрема абзацу третого частини другої цієї статті, який набуває чинності з 01.01.2018 року, та відповідних спеціальних законів: “Про загальну середню освіту”, “Професійну (професійно-технічну) освіту”, “Про вищу освіту”.

KYIVONE.COM
Підвищення кваліфікації педагогів: у МОН пояснили, які курси "зарахують", а які ні - kyivone.com

Підвищення кваліфікації педагогів: у МОН пояснили, які курси "зарахують", а які ні - kyivone.com

Кiлькiсть переглядiв: 970

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.